پیکسـی!

قالب چند منظوره پیکسی، یکی از بهترین و بی نظیرترین قالب های وردپرسی است که تاکنون منتشر شده است، با قالب پیکسی دیگر نگران حال و هوای سایتتان نباشید!

تلفــن: 09120225173 - 09900067615

پیچ T (تی) چیست ؟

  • توسط pouya
  • اکتبر 29, 2023
  • 0 دیدگاه
  • 18 نمایش ها

پیچ T یاهمان پیچ داربستی وظیفه ای همانند مهره T دارد اما مکانیزم عمل آن کمی با مهره T تفاوت دارد . برای اینکه متوجه تفاوت پیچ T و مهره ی T شویم کافی است تا با مکانیزم آن آشنا شویم . شکل ظاهری پیچ T همانند پیچی است که سر آن یک مهره T گرفته است . برای استفاده از پیچ T و اتصال آن به پروفیل مورد نظر ابتدا باید آن را وارد شیار پروفیل کرد و سپس مهره ی مخصوصی را رو پیچ آن ببندیم و به وسیله ی آن قطعات مورد نظر را به پروفیل متصل نماییم . قابلیت نصب بر روی انواع پروفیل ها مانند اسلات های ۶ ، ۸ و ۱۰ میلی متر را دارند و عموما از جنس آهن آبکاری شده هستند .

پیچ تی DIN 261 T

پیچ تی DIN 188 T  با عنوان پیچ داربستی مشهور هستند و همانطور که از نام متداولش پیداست برای بستهای داربست فلزی بیشتر استفاده می شود. باز وبسته کردن این پیچ ها به خاطر تی شکل بودن آنها با دست کار راحتی است و کسی که روی داربست ایستاده ، نیازی به استفاده از آچار ندارد.

چند مورد از کاربرد ها پیچ T

  1.  بیشترین کاربردی که  این نوع پیچ دارد در صنایع ساخت خطوط راه آهن است .
  2.   از پیچ های T در صنایع راه اندازی سقف های کاذب و … استفاده می شود .
  3. برای اتصال قطعات در صنعت آب و فاضلاب کشور از  پیچ و مهره تی استفاده می گردد.
  4. پر کاربرد ترین پیچ های تی با عنوان پیچ داربستی شناخته می شود و همانطور که از نامش پیداست برای داربست فلزی استفاده می شود 

 

پیچ تی DIN 261 T  با عنوان پیچ داربستی مشهور هستند و همانطور که از نام متداولش پیداست برای بستهای داربست فلزی بیشتر استفاده می شود. باز وبسته کردن این پیچ ها به خاطر تی شکل بودن آنها با دست کار راحتی است و کسی که روی داربست ایستاده ، نیازی به استفاده از آچار ندارد. بعلاوه گل پیچ پس از بسته شدن داخل قالب قرار می گیرد و پس از اندکی شل شدن با یک ضربه آچار از جا در می آید قطر پیچ های داربستی معمولا ۲/۱ می باشد. طول آنها نیز کوتاه ۶٫۵ سانت و یا بلند ۷٫۵ سانت می باشد و برای آنها معمولا از مهره  ½” با آچارگیر ۲۱ و  واشر تخت M12 با قطر ۳ میلیمتر استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس تلفنی